Markedsføring anno 2016

Der er mange ting, som man skal have styr på som iværksætter. En af disse er markedsføring. Din markedsføring præsenterer virksomheden udadtil, og det er derfor vigtigt, at du udfører denne opgave på en sådan måde, at virksomheden kommer til at fremstå professionel og seriøs. Dette gøres bedst ved, at du vælger den helt rigtige strategi. For mange iværksættere kan det være svært at danne kendskab og erfaring på netop dette felt, men derfor er det attraktivt at gardere sig med fagfolk. I denne artikel vil vi præsenterer nogle klare retningslinjer, som du kan tage udgangspunkt i, når du for første gang skal markedsføre din virksomhed.

De første overvejelser, som den nye iværksætter bør tage op, er de markedsføringselementer, som er fundamentale for enhver virksomhed. U afhængigt af branche, størrelse og beskæftigelse er der nogle helt elementære tiltag, som virksomheden bør have inkorporeret i sin markedsføringsstrategi. Dette kunne eventuelt være skilte, visitkort og andre lignende præsentationsark på tryk. – Ved at have sit logo og navn trykt på sine dokumenter, udstråler man en vis autoritet og professionalitet til sine interessenter. Dette er ikke noget nyt innovativt forslag, men det synes dog alligevel at blive glemt fra tid til anden. For iværksætteren er det nemlig ofte ikke denne form for markedsføring, som ligger højest på prioritets skalaen. Integriteten er dog ikke til at spøge med, og det skal ikke undervurderes.

Præsenterer virksomheden med stil

Når virksomheden skal markedsføres på tryk, er der mange forskellige måder, hvorpå du kan tage hånd om opgaven. En af disse er benyttelse af rollups. En rollup er en bannerreklame, som du fysisk kan tage med på konference, stille i virksomheden, og generelt bare tage med, hvor du vil. En rollup er generelt et godt tiltag, når det omhandler præsentation af virksomheden. Her har man muligheden for at vise virksomhedens profil frem visuelt, både billedligt men også i henhold til, at man kan skrive stikord eller slogan, så den der ser banneret hurtigt og effektivt får et indblik i hvad virksomheden laver, og hvad den står for.

Overordnet er rollup en uundværlig markedsførings genstand. Den er essentiel i alle henseender, og den fungere professionelt og seriøst. Virksomheder, som har givet sig tid til at få fremstillet en rollup er virksomheder, der tager sig selv og sin forretning seriøst. – Dermed kan denne form for markedsføring også fungere som et kvalitetsstempel over for kunder og leverandører. Her får man hurtigt indblik i, at det er en professionel virksomhed man arbejder med, og man skal ikke være bange for at give dem 8 dages betalingsfrist.

Rollups er dog langt fra den eneste trykt markedsføringsstrategi, som vil give din virksomhed værdi. Der findes mange ideer af samme skuffe, og ved at besøge samarbejdspartnere, der arbejder med netop dette, kan man kombinere sin strategi, så den passer bedst muligt ind i din virksomhed. Her kan du udover inspiration også få guidance og sparring på tværs, så du får indblik i hvad der fungere for andre kunder, og hvad der generelt er gode tiltag inden for netop denne branche.